vrijdag 18 maart 2011

Ding 12 Twitter

Het is jammer dat veel mensen een negatief idee over Twitter hebben. Ikzelf hoorde daar tot voorkort ook toe. Wellicht heeft het te maken dat je zoveel onzin hoort vertellen over Twitter. Tijdens de uitzending van DWDD van maandag jl. waren er twee jong mannen die op een leuke begrijpelijke manier wisten duidelijk te maken hoe belangrijk het is in deze snelle wereld om razendsnel nieuws te verspreiden en dat Twitteren daar een belangrijk onderdeel van is. We worden dagelijks geconfronteerd m.b.t. Japan, maar ook in de arabische landen - waar nu ook veel onrust heerst - met het feit, hoe belangrijk het is heel snel het nieuws naar buiten te brengen en nog wel vergezeld door foto's en video's. Daar kon tot voor kort geen enkele nieuwsstation tegenop.
Ik denk dat het belangrijk voor bibliotheken is om adequaat op zaken te reageren d.m.v. Twitter.
Ik heb nog niet getwitterd. Heb wel een account aangemaakt met een foto'tje erop en.... ik volg een paar personen. Maar ik ben bang dat het een zeer eenzijdig getwitter zal worden.

2 opmerkingen:

  1. Ik heb ook een twitter account aangemaakt om te kijken hoe het nou wel is, maar het is nog wel zoeken hoe het nu allemaal werkt. Ik ben nu volger van Wim de Bie. Ik ga kijken of ik je kan vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook eenzijdig is het interessant om te ervaren. Goed dat je het nut en de toegevoegde waarde van Twitter benadrukt.

    BeantwoordenVerwijderen