zondag 20 maart 2011

Ding 11 Wiki

Wanneer je stukken, lijsten of artikelen met anderen wilt opzetten is Wiki een heel handig programma.
Je maakt een stuk. Deelt het met anderen. Vervolgens kunnen zij (die anderen) informatie aan dit stuk toevoegen. Zo kan er goede informatie met anderen ontstaan.

Wiki is afgeleid uit het Hawaiaans van Wikiwikibus.
Vorig jaar heb ik met een paar collega's meegedaan aan de Spellingswedstrijd van het Noord-Hollands Dagblad. Onder de naam WikiWiki. Dat deze naam van het internet kwam wist ik natuurlijk wel, maar dat WikiWiki van Wikiwikibus wist ik voor Ding 11 echt niet. Zo zie je maar.  

2 opmerkingen:

  1. Heb zigzag gewerkt. Weet niet hoe ik de Dingen weer netjes op rij moet krijgen.
    Helluupp

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je kunt ze gewoon lekker laten staan - geen probleem. Als je ze wilt wijzigen, kun je bijvoorbeeld in bewerkingen naar het bericht dat je bovenaan wilt hebben gaan. Je knipt of kopieert dan de inhoud, klikt op 'verwijderen' en voert de inhoud als een nieuw bericht weer in. Plaatjes en filmpjes zul je dan wel opnieuw toe moeten voegen. (Om dit te voorkomen als je in andere volgorde werkt, kun je ook even wachten met publiceren (in concept opslaan) tot je ze wel in volgorde bij elkaar hebt).
    Ik mis nog wel de betekenis van wiki's voor de bibliotheek. Kun je daar nog iets over vertellen?

    BeantwoordenVerwijderen