dinsdag 5 april 2011

Ding 17 Mobiel Internet

Een Smartfone lijkt me een toestelletje met ongekende mogelijkheden. Alles "du moment" oproepbaar.
Ik vind het erg interessant wat er allemaal mee gedaan kan worden. Geen ellenlange opstarttijden. Je hebt onmiddellijk contact met internet. Zo'n tuchscreen lijkt me ook heel prettig werken. Geeft ook verlichting voor mensen die reumatisch zijn of die artrose hebben. Zij kunnen die kleine toetsjes van de mobieltjes niet goed bedienen. Dat tuchscreen met het omslaan van het beeld gaat ze gemakkelijk af. Dit is een leuke bijkomstigheid.

Het gaat mij wel een beetje boven m'n pet dat zulke kleine apparaatjes zoveel mogelijkheden bevatten.
Zelf heb ik niet zo'n behoefte onderweg te internetten maar wie weet, wordt die behoefte vanzelf gekweekt.
Zou nu toch niet meer zonder mijn mobieltje kunnen.

Wat de Smartfone voor de bibliotheek zou kunnen betekenen of toevoegt, kan ik niet bedenken. Wellicht moet ik daar eens uitgebreid met mijn coach over brainstromen.

1 opmerking:

  1. Goed dat je ook dat aspect van verlichting voor mensen met reuma noemt (al zie ik veel mensen helemaal gekromd om hun smartphone zitten wat me ook niet bevoorderlijk lijkt.
    Bedenk bij toepassingen voor de bieb waar jij zelf als klant behoefte aan zou hebben - misschien een app die je waarschuwt wanneer de uitleentermijn van je materialen bijna verstreken is of een die je laat weten wanneer er materialen van je favoriete auteurs nieuw binnen zijn met alle gegevens en directe reserveermogelijkheid)?

    BeantwoordenVerwijderen