maandag 18 april 2011

Ding 20 Muziek online beluisteren

Dit is een hele leuke iteressante site. Heeft wel veel tijd gekost om een beetje door te krijgen hoe het werkt. Uiteindelijk lukte het me mijn favoriete muziek, solisten en groepen te vinden. Nooit geweten dat Last.FM dit allemaal in huis heeft. Ik heb een account aangemaakt. Ga nog wel proberen een widget op mijn blog te plaatsen. Dat is me tot nu toe niet gelukt. Misschien moet ik daar mijn coach even bij hebben.
Ik heb geen behoefte aan contact met vreemden over de muziek die ik mooi vind. Kan me wel voorstellen dat er lieden zijn die daar wel behoefte aan hebben. Zeker als je van een genre muziek houdt dat nogal uniek is. Je kunt elkaar dan attenderen op iets nieuws, oud of onbekend van de soort.
Tijdens deze cursus is het steeds van belang dat de dingen een verbetering voor de bibliotheek zijn. Wat kunnen we doen in Bibliotheek Kennemerwaard om te concurreren met de digitale wereld?
Het is duidelijk dat het publiek niet meer naar de bibliotheek komt om CD's te lenen. Alles is te downloaden.
Ik denk dat de Bibliotheek daarop moet inspringen. Een download zuil - of iets dergelijks - beschikbaar moet stellen. Zorg dat de klant zijn ipod kan uploaden. Voor de jeugd ook zeer aantrekkelijk lijkt me. Die moeten we toch proberen binnen te halen!

1 opmerking:

  1. Als sociale media andere media echt verdringen, moeten we inderdaad naar dergelijke alternatieven kijken om ze te faciliteren.

    BeantwoordenVerwijderen