zondag 24 april 2011

Ding 23 De Evaluatie

Het pakket 23dingen is een sneltrein aan informatie en mogelijkheden op het Web 2.0.
Reuze interessant allerlei op te zoeken en verwerken. Ik vond het over het algemeen leuke opdrachten.
Het gebeurde wel eens dat bij veel klikken en rommelen op een site de moed mij in de benen zakte. Dat ik niet kon geloven er nog iets van te brouwen.  En dan toch plotseling, buiten mijn verwachting om: verhip...... daar kwam ie dan. Dat was dan weer een klein feestje.

Het maken van het Blog vond ik moeilijk. Ik begreep er niets van. Zag zoveel informatie op het scherm dat ik geheel de weg kwijt raakte. En als ik dan - veel te veel - dingen op het scherm aangeklikt en bekeken had, was ik zomaar weer een paar uur verder. Het was geen verrassing in het filmpje van Ding 22 te horen wat daar de reden van was. Later raakte ik een beetje gewend aan de veelvoud van mogelijkheden op het scherm.

De RSS en feeds was leuk om te doen. Flickr ontdekken en de plaatjes bewerken: enig om te zien hoe dat moet. Ik zag het wel eens bij anderen, maar dacht altijd dat dit voor mij te hoog gegrepen zou zijn. Streetview, kaarten, video en ook de YouTube filmpjes heb ik van genoten.
Dan de sociale netwerken. Heel nuttig om die eens van dichtbij te bekijken. Ben inmiddels - wel passief moet ik bekennen - aangesloten op Facebook en ik volg een paar Twitteraars. Nooit gedacht dat ik dit leuk zou vinden. Kreeg van de week zelfs een uitnodiging vriend te worden van LinkedIn (wordt wel wat veel voor me).

Natuurlijk vind ik het ook van groot belang dat Bibliotheek Kennemerwaard een moderne geavanseerde digitale bibliotheek gaat worden. Dat een hoop van deze 23Dingen nog niet tot de mogelijkheden behoren mag  duidelijk zijn. Maar - zoals ik al eerder heb vermeld - ik denk dat we op de goede weg zijn.

3 opmerkingen:

  1. Van harte Onne! Wat een prima bericht om mee af te ronden! Die kleine feestjes, daar gaat het om.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd! Heb je blogs met plezier gelezen!

    BeantwoordenVerwijderen